Home Sweet Home

cagliariOk, it was funny, but that will do it. After vagabonding for 7 months I decided to drop home for a moment. Yep, I know, I also cannot believe what I am saying. But it’s what I feel. Probably if I hadn’t a son, my lovely dogs and a cat waiting for me… I’d keep on travelling. It’s so weird but I miss my sofa, a cup of tea and a pack of my favorite cookies. Mmm well, probably just because today it’s raining and I feel melancholic.
And actually I am an odd Milanese because I live in the wonderful Sardinia Island.. I am not gonna go  back in my home town Milan.
And after seeing Brazilian, Caribbean, Hawaiian and Australian seas I can surely say that Sardinian sea is the best I have ever seen.
Maybe I will write some article from Italy, let’s say is one of the most beautiful country in the world, we have stunning mountains, wonderful coastline, ancient towns and a delicious cousine J
Well, possibly it’s just a break and in few months I’ll restart my trip..
By the way I completed myr round-the-world. Heading West from Milan, stopping in Brazil, Caribbean St Lucia/Martinica/Dominican Rep, California, Hawaii and Australia.. Flying to Singapore, Dubai and landing in my foggy land Padania!

Welcome home Vagabonding Stefi

wp_20160210_008

Ho deciso di passare un attimo da casa. Son sette mesi che vagabondo e forse se non avessi avuto un figlio, due cani ed una gatta ad aspettarmi, avrei viaggiato ancora un po’. Fatico a credere alla mie parole ma mi è venuta voglia di stare sul mio divano con una tazza di tè e un pacco di gocciole. Sarà che oggi piove e quindi ho un po’ di malinconia. Poi diciamolo… sono una milanese che vive in una villetta in Sardegna, non è che sto per tornare nella mia grigia città natale, ma a Cagliari!!! E dopo aver visto mari brasiliani, caraibici, hawaiani ed australiani posso dichiarare che NON esiste acqua più trasparente di quella del mare nostrum. Inoltre … non per fare la milanese imbruttita e criticona, o forse sì … ma anche le onde non è che mi siano sembrate tutta sta gran roba, molto meglio quelle di Capo Mannu! Ecco, magari scriverò qualche articolo dalla Sardegna.

Comunque è solo una pausa, per focalizzare bene cosa voglio fare della mia vita, per fare il punto della situazione, prendere baracca e burattini, figlio, cani, gatta… e traslocare  in qualche posto, non esteticamente migliore – perché dai l’Italia è stupenda dai mari ai monti, dall’arte alla cucina – ma in un paese economicamente, burocraticamente e socialmente più vivibile. Se lo trovo, forse ve lo dico. 😛

Il giro del mondo in effetti l’ho completato perché son partita da Milano verso ovest toccando: Brasile, Caraibi St Lucia/Martinica/Rep. Dominicana, California, Hawaii ed Australia… da lì son volata a Singapore, Dubai e di nuovo a Milanooo! Atterrata col nebiùn… tanto per riassaporare subito la Padania.
Bentornata a casa Vagabonding Stefi
sa-mesa

10711633_10204934033936334_358829110_n

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s